فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران(هوانيروز) اعلام كرد: هوانيروز آماده حضور در ماموريت‌هاي بين المللي از جمله كمك رساني به آسيب ديدگان در اقصي نقاط جهان مانند قحطي زدگان سومالي است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير كيومرث احدي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا افزود: هوانيروز با كسب تجربيات ارزشمند در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، امروز از توانايي بالايي در عرصه هاي مختلف برخوردار است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال مشاركت هوانيروز در كمك رساني به قحطي زدگان سومالي ، افزود: هوانيروز با دارا بودن استعداد كيفي از نظر بالگرد و نيروي انساني، به عنوان سرباز ولايت پا در ركاب است و هرجايي كه نياز باشد تحت فرمان مقام معظم رهبري و فرمانده معظم كل قوا و همچنين سلسله مراتب فرماندهي آماده اجراي ماموريت است.
فرمانده هوانيروز خاطرنشان كرد: چنانچه نياز باشد هوانيروز آماده است حتي خارج از كشور جمهوري اسلامي ايران از جمله در كشور سومالي كه با قحطي روبرو شده است ماموريت انجام دهد و به عنوان يك سرباز در اختيار ولايت و مطيع سلسله مراتب فرماندهي است.
امير سرتيپ احدي يادآور شد:از خصوصيات و ماموريت‌هاي بارز بالگردها، اجراي پرواز براي كمك به مردم در مواقعي است كه حوادث و بلايا طبيعي نظير سيل، زلزله و آتش سوزي رخ داده باشد.
وي افزود: هوانيروز در زمينه ارسال و انتقال كمك‌هاي انسان دوستانه ايران در هرنقطه كه صلاح باشد، آماده است كه يار و ياور جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران باشد.
هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران (هوانيروز) در دوران هشت سال دفاع مقدس توانست بخوبي وظايف خود را انجام دهد و دوشادوش ساير رزمندگان اسلام افتخارات بزرگي را براي كشور به ارمغان آورد.
هوانيروز پس از جنگ تحميلي نيز ضمن كمك به سازندگي كشور به همكاري با شبكه هاي بهداشت و درمان به امدادرساني در عرصه هايي نظير انتقال مجروحان و مصدومان تصادفات جاده‌اي در اقصي نقاط كشور به مراكز درماني و نيز كمك رساني به روستاهايي كه در فصول مختلف از جمله در زمستان با مشكل هاي جدي روبرو شده بودند، پرداخته و يكي از بخش هاي تاثير گذار در نيروهاي مسلح بشمار مي رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس